My Journey..

..Time is like a river. You cannot touch the same water twice, because the flow that has passed will never pass again. So..enjoy every moment of life..

Friday, August 6, 2010

..CeriTa FriDay..

..Today..balik lewat sikit..sbb ramai gak yang balik lewat sbb ader prayer diorang kat masjid seblah office ni..so reramai ler diorang pi..Aku? aku takde kene mengena dalam ini hal..(sendiri mau paham la ekk..)..

..Aku malas nak balik awal hari ni..Sebabnyer tak tau aper..just follow my heart jer..(memang gitu pun hari2..hahaha)..Ikut sukati aku la nak balik..boss pun tak marah kalau aku tidor jer kat opis ni..(pstt..pstt..tipu jer tu..haha).Saper la yang rela nak tidor kat opis nie..banyak sangat cerita2 seram diorang cerita..tapi aku steady jer..Yelah kan kalau dipikirkan sangat..sampai bila2 pun tak sudah penakut nyer..

..Hari ni aku lewat datang opis..nasib baik ada assistance..(opss..jangan pecah rahsia..!!)..Dengan kelewatan aku tu, aku takder la dapat kuar gi bfast..kang dicekup plak ngan org2 JPA..nahas aku bisa dibuang kerja gue..(sejak bila plak jadi minah indon ni??)..So, memandangkan tak leh kuar opis gi tapau bfast..so aku duduk jer diam2..Tetiba plak dengar sound2 kat blakang (dkt Pantry)..memanggil kawan2 utk bersarapan..Rupanyer diorang bawak makanan banyak.."Pot Luck" kata diorang...So aku ni takder la bawa aper2..biasanyer aku bawa perut kosong jer..hahahaa..So dgn muke tak malu aku join la skali gi bfast...(dah dijemput gi jer la kann..)..Banyak sangat makanan2 boleh sampai ke petang makanan nyer..Thanks God for the food today..Ader nasik, tempoyak masak udang, kerabu mangga, sambal petai ngan ikan bilis, pucuk paku masak lemak, kuih2 dan kek2 dan air teh..perghhh..kenyang aku..Jimat lagi duit aku..

..Lepas ni aku kene tunggu lagi sebulan nak merasa makanan free..beberapa hari lagi diorang dah nak puasa..cuma aku ngan En.Poo jer tak puasa..Pastu aku ngan En.Poo jugak jadi jaga kat opis ni bila dah nak dekat2 raya..yelah bagi chance ler diorang nak cuti awal..Aku sebenarnyer dah biasa dah..sblm2 ni lagi teruk..En.Poo takder lagi..sensorang ler jadi penunggu opis..nasib baik boss bagi half day..thanks Boss..(ex-boss dan pencen)..Tapi tahun lepas En.Poo kene jaga sendiri sbb aku cuti panjang sesangat..hehehe..(cuti bersalin la..). So, tahun nie kita org berdua la jadi jaga..hahaa..tapi sy akan bawa Eryqca jadi teman kat opis..chewahhh..bukan susah pun..

..Argghhhh..dah kul 6 lebih..nak chow dulu..sambung kat umah plak..tu pun kalau ader masa..Nantikan cerita dari Taman Pertanian aku pasni..sbb besok kita nak gi Family Day kat Taman Pertanian..I'm gonna borrow my cousin camera..canggih jugak lar..tapi sy bukan expert sangat..nway..wait for my next story..bubye..









No comments: